sobota, 11. avgust 2007

Avstralci na stirih kolesih

Jerneja ze dlje casa spodbujam, da za blog prispeva tudi nekaj svojih vtisov iz Avstralije. Nastalo je prijetno mosko branje o avstralskih avtomobilih, ki pa bo najbrz zanimivo tudi za zensko publiko. Preden pa se zapeljemo v svet na stirih kolesih naj omenim se nekaj zanimivega kar se mi je zgodilo vceraj.

Ker zadnje dni precej ponocujem, sem bila vceraj zjutraj ob 9:45 se v postelji in precej trdno spala. Zbudilo me je zvonenje mobitela in precej hitro mi je bilo jasno, da me klice Nathalie, moja agentka, ki skrbi za to, da lahko freelancam v podjetjih, ki bi mi bila drugace precej nedostopna. Glede vez je najbrz povsod enako - skoraj nujno moras sem in tja poznati koga, ki ti lahko pomaga. Se posebno pa, ce si popolni zelenec na sceni. Nathalie je imela zanimivo "urgentno" prosnjo; da sem cez eno uro na drugem koncu Sydney-ja, na sedezu podjetja Publicis Mojo. Kjub temu, da je slo le za en dan dela (pomoc pri projektih), sem sprejela to priloznost, saj me seveda zanima kako drugacen je Publicis v Avstraliji.

Sedez podjetja se nahaja manj kot kilometer od Harbour Bridge-a, v samem jedru Sydney-ja (bom sla enkrat slikat). Tako kot vecina agencij kjer sem delala, je tudi Mojo v stari tovarni, ki pa je zelo okusno prilagojena agencijskemu delu. Agencija se razteza po dveh velikih etazah in na oko sklepam, da ima agencija vsaj 100-200 zaposlenih. Kreativa se deli na print in digital, delo pa poteka zelo organizirano in sprosceno. Ceprav sem skozi dan delala na 6-tih projektih, so poskrbeli, da sem vedno delala le eno stvar hkrati. Kar me je najbolj fasciniralo je agencija kot celota, njihovi svetli in kul delovni prostori, potek dela, organiziranost, natancnost, visoki standardi oblikovanja, busy art direktorji, free breakfast, tea in drinks, lastni lokal/lounge z barom in tam zaposleni natakar/barman, lastna restavracija in mail, ki ga dobis okoli 12tih z dnevnim menijem iz restavracije. Enostavno impresivno. Bilo je super biti nazaj v podjetju, ki ga imam rada in zopet delati na "domacih" brandih. Zvecer sem se z lepo izkusnjo happy vrnila domov. Zanimivo, kako poln presenenj je lahko vcasih na videz obicajen dan.

Zdaj pa k avtomobilom.



Pozdrav vsem. Dobil sem nalogo, da malo opisem tipicne avstralske avtomobile. Torej, kaj se tu vozi po cesti. Takole bom rekel... Priblizno 10% avtomobilov je evropskih, vendar so ti "svinjsko" dragi. Zadnjic sem videl oglas za rabljenega Peugeota 407 HDi (testno vozilo, verjetno kar dobro opremljen) in hocejo zanj okroglih 70.000 AUD (10 mio starih dobrih SIT, za tiste, ki ste se ze prevec navadli na evro, pa je to 42.000 EUR). Ce se vedno ne veste ali je to veliko ali ne vam lahko povem, da v Sloveniji najdrazji novi Peugeot 407 HDi stane le 36.000 EUR! V glavnem, zakaj bi sploh hotel kupiti dragega evropejca, ce tu dobis poceni japonce (Mazda, Nissan, Toyota,...). Za primerjavo; za denar, ki bi ga namenili za najbolj osnovni model Mazde 3 (1.6 motor) v Sloveniji, tukaj dobite Mazdo 3 z 2.0 motorjem, cruise control, litimi platisci, dodatnimi okenskimi airbagi in multifukcijskim volanom.

Torej, ce se vrnem nazaj na procente. Ce je 10% avtomobilov evropskih, potem bi rekel, da je 40% japoncev in pa 50% tistih tipicnih avstralskih avtomobilov. Torej, kaj je tipicni avstralski avtomobil? Imenuje se Holden in Ford, natancneje Holden Commodore ali Ford Falcon. Oba sta na voljo v dveh karoserijskih različicah: klasicni limuzinski in pa v obliki poltovornjaka, ki se mu v Avstraliji rece "Ute". Ute je zelo prakticen, saj lahko zadaj na kesoncek nalozis vse igrace, ki jih tukaj potrebujes (surf, kolesa, motorje,...).

Holden Commodore - Ute

Holden Commodore - limuzina

Najbolj nenavadna stvar pri avstralskih avtomobilih je nedvomno motor. Zanimivo je, da je omejitev na avtocestah le 110 km/h, vendar ko povprečnemu Avstralcu omenis, da si se ze peljal vec kot 150 km/h, te kar malo postrani pogleda. Kjub nizkim hitrostnim omejitvam (ki pa se jih tudi drzijo) pa so prepricani, da potrebujejo zelo velike in mocne motorje. Res je, da tu poleti nujno rabis klimo, Sydney pa je tudi precej hribovit in si zato ne mores privosciti, da bi na vsakem vzponu izklapljal klimo. Vendar to se ni zadosten izgovor za kubikaze avstralskih motorjev. Znamka Holden se lahko pohvali z najmanjsimi in najbolj varcnimi motorji. Njihov najmanjsi motor se imenuje ECOTEC, vendar oni s tem imenom zelo ocitno mislijo na nekaj popolnoma drugega kar poznamo v Evropi. Holdnov ECOTEC motor vsekakor pove veliko o ekoloski osvescenosti Avstralske avto industrije, saj ima ta motor 3.6 litrov prostornine, 250 konjskih moci in povprecno porabo 11,2 l/100km! Zadnji in najvecji motor v Holdnovi paleti je zverina s 6-timi litri prostornine, V8, 430-timi konjskimi mocmi in porabo 14.6 l/100km. Vse to, da bi se lahko peljali najvec 110km/h. Seveda s prizgano klimo.

Ford Falcon

Ford ni dosti boljsi, v marsicem prej slabsi. Najmanjsi motor, ki si ga lahko pri Fordu zamislite je 4.0L V6, srednji motor je 4.0L, V6, TURBO, ponudba motorjev pa se konca s 5.4L, V8. Aja, poraba teh motorjev je od 13.2 l/100km pa do 15.1 l/100km. In kaj potrebuje avto s tako velikim motorjem? Velik rezervar za gorivo, seveda. Za 116 litrov, če sem bolj natancen.

Kaj pa cene? Se se spomnite rabljenega Peugeota 407 za 70.000 AUD? No, za isti denar dobite novi Holden Clubsport R8, seveda z 6.0L motorjem, pa še skoraj 7.000 AUD vam ostane! Bo verjetno prav prislo za bencin* :)

Holden Clubsport R8

*Cena bencina: 0,75 EUR za 95-oktanski bencin.

....................................................................................................................................

TV OGLAS - RTA: NO ONE THINKS BIG OF YOU (za mlade voznike)
Tole je zanimiv oglas, ki ga je pred nekaj mesci lansirala RTA (Road and Traffic Authority) v upanju, da bo mlade voznike prisilila, da "malce ustavijo svoje konje". In ker so prejsnja leta isto sporocilo povedali na lep nacin, so tokrat ubrali drugacno taktiko in moske voznike "udarili tam kjer najbolj boli". Reklama je odlicna.

10 komentarjev:

  1. Avtomobili, ki jih prodajajo v Avstraliji so tudi meni totalni fenomen... ko sva bila na počitnicah, sva prvi teden samo debelo gledala. Najmanjši možni motor, ki sva ga našla je bil Hyundai Getz 1.6 (rent-a-car)... to je v Sloveniji najmočnejši model Getza, ki ga sploh prodajajo. S tem avtom sva napravila cca 500km in nama je še ostalo bencina. Malo sva si ogledovala tudi za nakup avtomobila, ko bova prišla v Avstralijo... hudimana, tudi tega Getza, ki je najcenejši spodoben avtomobil (če bi kupoval novega recimo), ki ga prodajajo, praktično ne moreš dobiti brez bodykita in alloyk - enostavno mi ni jasno zakaj bi to potreboval. Takisto avtomobili, ki jih vidiš na cesti... velika večina nekih skrajno šminkerskih super mašin, praktično vsi po vrsti z alu platišči, raznimi spojlerji in turboti. Subaru Impreze ali Mitshubishi Evo-te lahko vidiš praktično na vsakem voglu. Res ne štekam te njihove logike, imeti avte z brutalnimi močmi, če pa je najvišja dovoljena hitrost na AC 110km/h, po mestih pa vsepovsod red-light in speeding kamere, vozijo torej kot totalni pussyi ker menda če ne upoštevaš pravil samo začneš dobivati položnice na dom. Zvečer si lahko opazoval skrajno blesavo vedenje na ulici... speljejo na križišču ko nori, da se jim vklopi turbina in avto zarenči kot prava mrcina, cvilijo gume... potem pa po 100m prešaltajo v drugo, vse utihne in nadaljujejo s hitrostjo 50km/h naprej. Navsezadnje pa tudi bencin ni več ravno poceni... se kar približuje evropskim cenam. Za naju bo torej za začetek padla kakšna rabljena japonska jajčka, definitivno ne več od 2.0 litrske mašine.

    OdgovoriIzbriši
  2. Kaalen, boljs ne bi mogla povedat. Tocno tako je. Sem se kar smejala, ko si razlagala speljevanje pri semaforjih!

    RTA (Road and Traffic Authority) je pred nekaj mesci lansiral zanimivo kampanijo "No one thinks big of you" za "divje" mlade voznike, v upanju, da bodo malce "umirili svoje konje". Reklamo dodatno pripenjam k temu prispevku bloga. Menim da je odlicna. Zelo izviren pristop k problematiki.

    OdgovoriIzbriši
  3. oj,
    110km/h adijo pamet, kar nej imajo te svoje avtomobile z temi norimi kubikazami, za tam bi si jest ubodu kvečjemu kako hondo insight lepo malo kuri in je ekolosko usmerjen avto, da bi pa od semaforja startal na 50 pol pa v drugo to je sele pateticno.
    A dirkališč a nimajo ?
    Kako je kaj z uvoženimi avtomobili direkt iz JAP je kaj teh ? je višje zavarovanje za njih, ker ce ne si lahko uvoziš kar čes dol in si zmagal. Kar se pa tiče njihovih avtomobilov so pa res poraz na US sceno samo velik grmenja...

    super blog !

    LP
    Emil

    OdgovoriIzbriši
  4. Emil,
    Tukaj imajo veliko dirkališč, nenazadnje gostijo F1 (Melbourne), Moto GP (Phillip Island) in Champ car (Surfers paradise). Drugače v okolici Sydneya sta dva dirkališča, kjer se vedno kaj dogaja. Zanč sem celo gledu drift competition in moram reč da kr obvladajo, čeprav še ni čist na ravni Japoncev. Avstralci so drugače nori na dirke in dirkajo z vsem kar ima motor.
    Japonci so večinoma importirani, razen nekaterih modelov Toyote in Mitsubishija, ki jih delajo v Avstraliji. Načeloma se da vse dobit za Japonce in ob cesti tudi vidim dosti trgovin, ki se specializirajo na tuning japonskih avtomobilov. Zavarovanje avtomobilov je dosti ceneje kot v Slo. Moraš it mal na okoli in se da dobit za normalen avto (1800 kubikov) osnovno (CTP - Green slip) in kasko (Comprehensive Insurance) za 900 AUD (540 EUR) in to brez kakšnih posebnih bonusov.
    Tukaj so drugače čist na turbine mahnjeni, zanč sem celo enga starga Forda Transita (kombi) s turbino vidu in je na enem semaforju prehitu eno Imprezo (model ni imel šans) :)
    Upam da sem uspel kaj pojasnit.
    LP Jernej

    OdgovoriIzbriši
  5. No pol pa enga "no power" in eco za na cesto in pa en dirkalnik v garaži in si duška daješ na dirkališču to bi moral bit pr nas že zdavnej...Tist transit je imel sigurno od cossi-ja masino notr sem jih ze videl ene par v angliji zadeva leti, sploh ce še mal tuninga naredis...
    Matr ej ce bi šou za kej dol bi blo sam zarad jap imports in dirkališč sej po cest itak ni feeling nažigat tam maš vse frej pa ura pa takoj veš a si dobr al ne...nam slovenčkom so pa tuki edino "dirkališče" (če lahko temu tko rečeš) Mobikrog podrl ga je vojska nazaj vzela tako da bo mularija spet na cesti no oz. še malo bolj kot do zdaj...

    Vajina mazdica pa tud ne zgleda švoh spredaj je kar mal na RX8 kar nice zgleda..

    LP
    Emil

    OdgovoriIzbriši
  6. Emil, v cem je potem point imeti ECO avto, ce imas potem se enega, ki onesnazuje okolje?

    Anyway, pomoje si najino mazdico zamesal s tisto na sliki v prejsnjem postu? Tisto je kar ena mazda na cesti (lepa, drugac), najina je 2002 323 v postu "naporen vroc teden" iz marca.

    OdgovoriIzbriši
  7. Pismu se mi je zdel da je nekam drugacna od tiste, ki sta jo na začetku predstavila sam sem si mislil da jo pač nisem dobro pogledal in zdaj ko sem videl to sem pa rekel sej še kar všečno zgleda spredaj (ne da bi bil vajin slab ampak tole opaziš zaradi nosa, ki je drugačen)...my bad..Drugace pa ECO car zato, ker z njim se itak vsak dan peljes če se in pa zato ker tisti pač ne dosegajo neke hude hitrosti in če so taki zakoni potem je bolje da te avto bremza nazaj kot da se moraš sam, dirkalnik se pa pelje 1x ali max 3x na mesec in še to po kakšno uro, tko da proti njihovim V8 in V6 je še u smrt navita honda ali drug jap car ECO avto :0)...pač avto za sprostit in kaj češ boljšega k malo na dirkališče skočt se zdivjat in potem umirjeno na cestah...

    Sem pa ful vesel da si dala Jerneju to "nalogo" :0) smo nekaj novega še na tem področju zvedeli !

    LP
    uživajta še naprej

    Emil

    OdgovoriIzbriši
  8. čist eno neumestno vprašanje tebi Saša...glede na to da si print in web designer me zanima kaj si študirala? sama trenutno študiram trženje in vsa navdušena prebiram kadar pišeš o svojem delu, agencijah etc. pa me zato zanima kje si nabirala svoje znanje :)hvala za odgovor, lp. Urška

    OdgovoriIzbriši
  9. Urska,

    ze v osnovni soli mi je bilo jasno, da sem "umetnik" in zato sem se kjub solidnim ocenam odlocila za srednjo oblikovno solo (graficna smer). Po srednji soli sem imela sreco in takoj dobila zaposlitev tako da me je studij tako rekoc minil. Sicer pa v Sloveniji nikoli ni bilo programa, ki bi me res zanimal. Kasneje se je pojavil obetujoci program multimedijev, ki pa me je na koncu razocaral. Dvoletni program (+diploma) sem koncala (marca 2006) ob delu. Vec ali manj sem od srednje sole delala full-time in si tako nabrala veliko izkusenj, delala pa sem tudi samostojno (freelance) kar prinese tudi malce drugacne koristne izkusnje. Se vedno si zelim imeti nek design degree, se bolj pa si ga zelim opraviti v Avstraliji. Upam, da si ga bom lahko casovno in financno privoscila prihodnjih nekaj letih. Kaj vec o meni si lahko preberes tudi na moji spletni strani sashakos.com.

    Mimogrede, vceraj sem ze pisala novi prispevek za blog, potem pa sem pisanje opustila, ker nisem imela prave motivacije. Po vsej verjetnosti bo nov prispevek na voljo za branje ta vikend.

    OdgovoriIzbriši
  10. Čakamo nov blog ...napiš kaj o tem, kaj misliš priti na obisk?

    OdgovoriIzbriši