nedelja, 1. april 2007

Nasla simbol Avstralije

Opomba: Kjub temu, da je danes 1 april, je vse v nadaljevanju popolna resnica.

Nekaj dni nazaj sva slisala, da bodo 31.3. v Sydney-ju ugasnili vecje stevilo luci, kot del ozavescanja ljudi pred klimatskimi spremembami in onesnazenjem zemlje. Prvic v zgodovini Sydneya naj bi ugasnili vse svetlece reklamne table, osvetljeni Harbour Bridge in Opera hiso. Sodelovanje prebivalstva in poslovnih objektov naj bi bilo neobvezno, vendar zazeljeno. Seveda me je takoj zamikalo, da bi si stvar ogledala od blizu in mogoce naredila nekaj nocnih posnetkov, ki so moj najljubsi tip fotografije. Z Jernejem sva zraven povabila se Bena in skupaj smo okoli 7h zvecer ze sedeli na enem izmed pomolov v Harbour-ju in potrpezljivo cakali na senzacijo vecera.



Ugasanje luci ni bilo sinhrono zato tistega "klik!" efekta ni bilo. Postopoma so ugasale luci na neboticnikih in stanovanjih, nebo pa je postajalo vedno bolj zvezdnato. Tokrat sem pomoje prvic pogledala v nebo, od kar sem v Sydney-ju (nisem povsem prepricana ali je zvezde ob obicajnih pogojih drugace sploh mogoce videti?). Kakorkoli ze, vceraj zvecer, jih je bilo kjub skoraj polni luni, na nebu veliko. In moj pogled se je hitro ustavil na kombinaciji petih zvezd. Juzni kriz. Koncno sem ga nasla!

Ze od kar sem prvic zrla v juzno nebo dve leti nazaj, sem si zelela najti juzni kriz, simbol Avstralije (5 zvezd z avstralske zastave), vendar je bilo zvezd na nebu vedno enostavno prevec, da bi nasla tistih 5 najbolj pomembnih. Domov sem se vrnila brez te izkusnje. Juzni kriz je unikatna kombinacija zvezd in jih je mogoce videti le z juzne hemisfere. In vceraj je bila direktno nad Harbour mostom, svetla in lepo vidna, pred mojimi ocmi, ko je nisem niti iskala. Ben je potrdil moje domneve in nato sem svoje "odkritje" nemudoma zabelezila s kompaktnim fotoaparatom.

Juzni kriz je oznacen v kvadratku

Juzni kriz nad palmo.

Po fotografiranju smo skupaj z Benom odsli na drug konec mesta, v zelo "fensy" sportni klub (ki je zgledal kot prestizni hotel) kjer sva spoznala njegove simpaticne prijatelje (Richard, Amelia, Ricky). Njihova druzba je bila resnicno prijetna in Richard je ob informaciji, da sva iz Slovenije nemudoma nastel vse drzave vzhodne Evrope, natancno lociral Slovenijo in naju vprasal ali sva iz Ljubljane. Z Jernejem sva bila popolnoma sokirana in "paff" saj je celo Ljubljana izgovoril popolnoma pravilno. V klubu, ki je znan po petih nivojih garazne hise, zunanjih in notranjih slapovih in tropskih rastlinah, zastonj biljardu in spremljanju vseh sportnih programov... smo ostali dobre dve uri, Ben je pokazal svoje odlicno znanje biljarda nato pa smo si privoscili se odlicni lokalni kebap.

Kratek povzetek: Ves vecer sva pridno "pilila" najino anglescino, uzivala v temnem Sydneyju, zvezdah in v druzbi simpaticnih domacinov.







Ben ve kaj dela.

2 komentarja:

  1. Good work :)

    Dve svetli zvezdi pod Juznim krizem sta pa Alfa in Beta Kentavra. Spodnja, Alpha Centauri, je nam najblizja zvezda.

    Tema zvezdama se rece tudi "Pointers", ker kazeta proti Juznem krizu :)

    OdgovoriIzbriši
  2. vidim da ste " v nebesih". Kaj pa mi, ki smo ostali in to ne vidimo.
    atichek

    OdgovoriIzbriši